Żyj zdrowo – porady dla zapracowanych

Porady dla zapracowanych

Żyj zdrowo – porady dla zapracowanych

Do napisania tego tekstu zainspirowało mnie moje własne doświadczenie. Kiedyś zauważyłam, że kiedy mam wolne, zdecydowanie lepiej się odżywiam, ćwiczę i wykonuję badania diagnostyczne. Później wracam do firmy, wpadam w wir pracy i zapominam o swoim zdrowiu. Postanowiłam to zmienić. Mój styl życia jest nadal daleki od ideału, ale są pewne rzeczy, o których nigdy nie zapominam.

    1. Jedz śniadanie – to najważniejszy posiłek w ciągu dnia i nigdy o nim nie zapominam. Nie jem go tylko wtedy, kiedy od rana mam badania wymagające bycia na czczo. Staram się je zjeść przed wyjściem z domu lub od razu po wejściu do pracy. Bez śniadania organizm nie ma skąd czerpać energii, nie można z niego rezygnować.
    2. Miej przy sobie zdrowe przekąski – kiedy w pracy mam trudny dzień i brakuje czasu na porządny posiłek ratuję się przekąskami. Nie wchodzą w grę jednak kupione w bufecie chipsy czy batoniki. Zawsze w szufladzie trzymam owoce suszone lub wafle ryżowe. Staram się też mieć przy sobie świeże owoce albo warzywa (np. jabłko, pokrojone marchewki).
    3. Jedz drugie śniadanie/obiad – samodzielnie przygotowany lunch box to najlepszy możliwy posiłek w pracy. Oczywiście, że łatwiej zamówić chińskie czy pizzę, jednak takie posiłki mogą tylko zaszkodzić. Ja do pracy zabieram zupę, sałatkę lub kanapkę z ciemnego pieczywa z warzywami.
    4. Pamiętaj o piciu – nie polecam kawy, sama w ogóle jej nie piję. Mam za to na biurku zawsze kubek z zieloną herbatą lub szklankę z niegazowaną wodą.
    5. Korzystaj z przerwy – zawsze w pracy pamiętam o przerwie. Lubię swoje obowiązki i przerwa nie jest dla mnie formą ucieczki od biurka. Potrzebuje jej m. in. nasz mózg, kręgosłup i wzrok. Jeśli masz taką możliwość, wyjdź na chwilę na zewnątrz. Odetchnij świeżym powietrzem. Odpocznij chwilę przed drugą częścią zadań.
    6. Ćwicz – sprawdź czy Twoja firma oferuje wśród benefitów pozapłacowych karty sportowe. Może posiadanie takiej karty zmotywuje Cię do ćwiczeń? Pamiętaj, że poruszać możesz się również w domu i to o każdej porze. Wystarczy kawałek podłogi i dobre chęci 🙂
    7. Nie zapominaj o odpoczynku, o hobby, o chwili dla siebie – pozwól sobie odciąć się od pracy, zapomnieć o wszystkich problemach, zawalcz ze stresem. (Więcej o tym jak radzić sobie ze stresem tutaj)
    8. Zapisz sobie w kalendarzu daty kolejnych badań profilaktycznych. Dla mnie najlepszą porą na badania są wakacje. W każde lato obowiązkowo morfologia, wizyta kontrolna u dentysty i cytologia.
    9. Nie uciekaj w uzależnienia – alkohol czy papierosy nie pomogą Ci rozwiązać problemu, zwalczyć stresu. Pomogą tylko na chwilę a przy okazji zrujnują zdrowie. Zapomnij o nich!
    10. Zachowaj równowagę pomiędzy pracą a życiem prywatnym. 8-godzinny czas pracy nie jest przypadkowy, każdy potrzebuje odpoczynku, czasu na zregenerowanie swoich sił. Dbaj o to!

 

 

Manager Zdrowia

Zdrowy styl życia to nie tylko mój wybór, ale też wielka pasja. Nie miałam więc nigdy wątpliwości, że muszę zdobyć medyczne wykształcenie. W efekcie mogę cieszyć się tytułem magistra zdrowia publicznego i dietetyka. W swojej codziennej pracy zajmuję się marketingiem a z moich licznych obowiązków największą radość sprawia mi właśnie pisanie. Kiedy zastanawiałam się jak wykorzystać swoją miłość do tematów zdrowotnych i doświadczenie marketingowe, wpadłam na pomysł promocji zdrowia poprzez copywriting medyczny. Chciałabym, żeby teksty, które piszę na potrzeby swoich klientów i własnego bloga, zachęciły czytelników do wprowadzenia do swojego życia dobrych nawyków i wpłynęły pozytywnie na stan zdrowia.

2 Comment

  1. Fakt. Zauważyłem ze jedząc śniadanie przed wyjściem do pracy czuje się w niej dużo lepiej niż bez śniadania. Niestety mam wstręt do jedzenia zaraz po przebudzeniu dlatego staram sie chociaż zjeść jakieś płatki owsiane z orzechami migdałami itp. Nie dużo ale cokolwiek żeby żołądek obudzić? Niestety punkt 4 wygrywa i kawa w pracy musi byc? BTW dobry artykuł. POWODZENIA

    1. admin says: Odpowiedz

      Dziękuję 🙂 Polecam kawę zbożową albo z cykorii, może dzięki nim uda się pokonać uzależnienie od kofeiny 😉

Dodaj komentarz