Chwile słabości na diecie

Chwila słabości na diecie

Chwile słabości na diecie

Kryzys podczas diety

Postanawiasz zrzucić kilka kilogramów, przechodzisz na dietę, wszystko idzie świetnie i nagle dopada Cię wielka ochota na batonika, kawałek czekolady lub kawałek ciasta. Nie możesz przestać o tym myśleć, rozważasz wszystkie za i przeciw, próbujesz zająć się czymś innym a i tak Twoje myśli kierują cały czas do upragnionego produktu. Chwile słabości na diecie znane są chyba każdej osobie, która próbowała się kiedyś odchudzać. Czy pozwolić sobie na grzeszki podczas diety? Czy powinno się mieć wyrzuty sumienia po zjedzeniu czegoś niedozwolonego?

Cheat day/cheat meal

Niektóre diety przewidują małe oszustwa. Jedne z nich pozwalają na zaplanowanie sobie całego dnia, w czasie którego je się wszystko na co ma się ochotę. Inne zezwalają natomiast na jeden „niezdrowy” posiłek.

Główną zaletą przerwy od diety jest poprawa samopoczucia. Może być to forma wynagrodzenia się za sumienne przestrzeganie diety. Wiele osób czuje się podczas diety gorzej, jest im źle z tym, że nie mogą zjeść swojego przysmaku. Dzięki cheat meal mogą się nim delektować bez wyrzutów sumienia. Drobne odstępstwo od diety nie przeszkodzi również w chudnięciu. Należy tu jednak podkreślić słowo „drobne”.

Cheat day ma wiele minusów. Przede wszystkim podczas diety zwykle odżywiamy się zdrowiej, systematyczniej a dania są lekkostrawne. Dzień obżarstwa może się zakończyć bólami brzucha, biegunką, nudnościami i wymiotami. U osób ze słabszą wolą cheat day może się przedłużyć i doprowadzić do końca diety. Przesadne objadanie się może również skutkować zatrzymaniem wagi lub przytyciem.

Czy pozwalać sobie na odstępstwa od diety?

Osobiście uważam, że tak, ale zachowując zdrowy rozsądek. Nie rób sobie przerwy codziennie, tylko raz na jakiś czas. Jeśli masz olbrzymią ochotę na czekoladę i czujesz, że po prostu musisz ją zjeść, poczęstuj się dwoma kostkami a nie całą tabliczką. Zastanów się też czy nie lepiej zamiast mlecznej/białej, postawić na kawałek gorzkiej. Pomyśl czy nie zaspokoisz swojej ochoty zdrowszym zamiennikiem. Masz ochotę na chipsy? Spróbuj samodzielnie przygotować chipsy z jarmużu, marchewki lub buraka. Masz ochotę na ciastka? Upiecz ciasteczka owsiane. A przede wszystkim nigdy nie przechodź na zbyt restrykcyjną dietę! Jest naprawdę mnóstwo produktów zdrowych i niskokalorycznych. Różnorodna dieta jest niezbędna dla prawidłowego funkcjonowania organizmu. Jeśli będziesz mieć mądrze skomponowaną dietę, nie zabraknie Ci ani smaku słodkiego ani słonego.

Manager Zdrowia

Zdrowy styl życia to nie tylko mój wybór, ale też wielka pasja. Nie miałam więc nigdy wątpliwości, że muszę zdobyć medyczne wykształcenie. W efekcie mogę cieszyć się tytułem magistra zdrowia publicznego i dietetyka. W swojej codziennej pracy zajmuję się marketingiem a z moich licznych obowiązków największą radość sprawia mi właśnie pisanie. Kiedy zastanawiałam się jak wykorzystać swoją miłość do tematów zdrowotnych i doświadczenie marketingowe, wpadłam na pomysł promocji zdrowia poprzez copywriting medyczny. Chciałabym, żeby teksty, które piszę na potrzeby swoich klientów i własnego bloga, zachęciły czytelników do wprowadzenia do swojego życia dobrych nawyków i wpłynęły pozytywnie na stan zdrowia.

Dodaj komentarz